Traditioneel organiseerde de AVC grote clubevenementen waarbij een eigen vrachtwagen, de eigen spullen zoals tenten, biertap, muziekinstallatie etc gebruikt werden. Jarenlang waren deze spullen de centrale plek van de grote AVC evenementen. En toen kwam o.a. Covid19 en allerlei restricties en bezuinigingen bij Defensie, waardoor grote evenementen niet meer georganiseerd konden worden. En als gevolg daarvan lagen deze spullen dus jarenlang in een betaalde opslag.
Het bestuur dat in 2023 aangetreden is, heeft een aantal berekeningen voorgelegd in de ALV van 2024 waaruit de kosten van het in eigen beheer houden van deze goederen, pijnlijk duidelijk werden. We waren een kwart van onze inkomsten kwijt aan het bewaren van spullen die door de club niet actief gebruikt werden, en waarvoor altijd een groot beroep op vrijwilligers gedaan moest worden om ze te kunnen gebruiken. Reden voor de ALV om in te stemmen met het plan om de spullen in een besloten veiling aan de leden te verkopen met als doel de jaarlijkse stallingskosten te eindigen en onze leden de gelegenheid te geven om deze spullen, waar sommigen zeer goede herinneringen aan hebben, te verwerven voor eigen gebruik.
Deze veiling vond, om zoveel mogelijk leden een eerlijke kans te geven, gedurende 2 weken in juni plaats via email. Algemeen bestuurslid Stella Heinen gaf elke dag een update die via de AVC mailinglijst aan de leden werd toegezonden, tot het laatste weekend waarin de biedingen sneller binnen kwamen en er meerdere updates per dag werden verzonden in de AVC Whatsappgroep omdat het per mail te langzaam zou gaan.
Uiteindelijk bleken vrijwel alle spullen een nieuwe eigenaar te krijgen, waar we als Bestuur natuurlijk erg blij mee waren. Niet alleen konden we de opslag leeg opleveren, ook is er een forse groei van de financiële positie van de Clubkas waaruit we leuke dingen voor de leden gaan organiseren. En de winnende leden hebben mooie materialen gekregen tegen realistische prijzen. Kom daar nog maar eens om op Marktplaats of de Generaaltjes..
Hierbij een overzicht van de ophaaldagen 29 en 30 juni. Op zaterdag was het Bestuur vertegenwoordigd door Jan, Ronald en Stella, op zondag door Norman.
Sommige leden kwamen goed voorbereid
De drie musketiers van zaterdag
De koelkast die toch een vriezer bleek en daarom bleef staan. Terecht, was een foutje van het bestuur.
Hubert had zich enorm goed voorbereid.. en dan maken vele handjes, licht werk.